[1] Resum ple: la CUP posa contra les cordes Joan Castaño i la FMC

La CUP posa contra les cordes Joan Castaño i la FMC

El ple municipal aprova la moció de la CUP on es demana abandonar la pertinença a la Federació de Municipis de Catalunya i el retorn dels diners abonats com a quota entre els anys 2011 i 2012

Ara fa unes setmanes esclatava un nou escàndol vinculat a la política catalana. La jutgessa del cas Mercuri demanava informació sobre el sistema de remuneració de dietes del comitè executiu de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) entre els anys 2011 i 2012. La fiscalia de Barcelona ja n’ha imputat els 40 alcaldes no aforats. Alcaldes de gairebé tots els colors: PSC, CiU, ERC, PP i ICV. Entre ells, Joan Castaño.

Davant d’aquesta situació, l’assemblea de la CUP va decidir que no podia passar com si res, el nostre alcalde pertanyia a la direcció d’un organisme que presumptament ha pagat il·lícitament diners als seus càrrecs, diners que aconsegueix de les quotes que paguen tots els municipis que en formen part. En conseqüència, els primers acords de la moció aprovada se centraven a donar-nos de baixa de la FMC i demanar el retorn de les quotes dels anys 2011 i 2012, anys en què es van dur a terme els suposats pagaments il·legals.

Ens va sorprendre i molt que ICV s'abstingués a l'hora de demanar comptes a l'alcalde així com a demanar la baixa de la FMC. I celebrem el vot favorable de CiU, tot i que ens van sorprendre les seves intervencions, més properes a la criminologia que a la política. Tot una façana per amagar la realitat; alcaldes de CiU també imputats en el mateix cas, el cas Palau, el cas ITV , el recent cas de Torredembarra o els 4 milions d'euros del molt honorable Jordi Pujol a Andorra.

Malgrat tot, hem de celebrar que Sant Celoni ha estat el primer municipi a aprovar donar-se de baixa de la FMC i demanar el retorn de quotes. En podeu llegir la notícia de l’Ara al següent enllaç: http://www.ara.cat/politica/Oposicio-Sant_Celoni-cas_FMC-sobresous_0_1181282135.html

Joan Castaño incompleix el seu compromís salarial

La moció també demanava a l’alcalde que fes públic l’import total de retribucions, incloses dietes, que ha cobrat durant els últims tres anys de legislatura per tal de confirmar el que suposàvem: els sobresous, siguin legals o no, podien incomplir el compromís de l’alcalde amb la CUP i amb tots els veïns i veïnes. Recordem que l’alcalde es comprometia a una retribució màxima de 43.200 euros bruts anuals per al còmput de les diferents tasques que duia a terme.

Per fi, l'alcalde va fer públics tots els càrrecs retribuïts, dos dels quals eren desconeguts per la resta de grups municipals. Silenci polític. Obviar o oblidar. Càrrec amb retribució a l'Agència Catalana de l'Aigua i les ja conegudes dietes a la Federació de Municipis de Catalunya, a la qual cosa cal sumar-hi el Consorci de Residus i la mateixa alcaldia. Tot plegat posava al descobert uns ingressos totals de prop de 60.000 euros/any bruts.

Mentrestant, la CUP també publicarà els ingressos dels seus regidors, que en donen el 100% a l’assemblea de la CUP. Altres formes d'entendre la política, al servei de les persones.

Per acabar, esperpèntic final de la discussió d'aquest punt durant el ple; la picabaralla entre PSC i CiU l'única cosa que fa és evidenciar l'esgotament de les velles formes de fer polítiques. Però bé, millor opineu-ne vosaltres mateixos.

Podeu escoltar el ple en aquest enllaç.