Aprovada la moció per garantir un bus escolar al Soler de Vilardell

La moció de la CUP per implementar el servei de transport escolar municipal al Soler de Vilardell, presentada al Ple del 24 de novembre, va ser aprovada amb els vots de PSC, ICV i CUP i amb l'abstenció de l'equip de govern, format per CiU i ERC.

El Ple municipal d’ahir va aprovar la moció entrada per la CUP en què es demanava que l’ajuntament garanteixi el transport escolar municipal a l’escola Soler de Vilardell a causa de la ubicació del nou edifici, al costat de l’Institut Baix Montseny. PSC, ICV i CUP hi vam votar a favor, i l’equip de govern, format per CiU i ERC, es va abstenir.

El regidor de la CUP Enric Saurí va explicar que “volem una escola de proximitat i una escola heterogènia. La ubicació de l’escola a la zona de l’institut ens dificulta, estructuralment, assolir aquests dos objectius”. Com que “les famílies més humils necessiten escoles gratuïtes, d’una banda, i properes, de l’altra” “ens temem que una escola no accessible [com es preveu que arribi a ser el Soler amb la nova ubicació], malgrat ser pública i gratuïta, tendeixi a ser poc atractiva per a aquells sectors abocats a no poder exercir, en igualtat de condicions, la llibertat de tria escolar”.

La possibilitat, doncs, que si no es garanteix un transport escolar municipal gratuït per a aquells sectors més vulnerables per raons econòmiques, socials, d’origen o de capital cultural, pugui convertir el Soler de Vilardell en una escola exclusiva per a qui s’hi pugui traslladar en cotxe particular, fa del tot necessari posar fil a l’agulla per assegurar que tothom hi pugui accedir.

Per això esperem que l’equip de govern, malgrat abstenir-se en la votació de la moció, iniciï el procés d’implementació d’aquest servei.

Volem una escola pública de proximitat i heterogènia, i per garantir-ho al Soler de Vilardell cal que hi hagi un servei de transport escolar municipal