En resposta al requeriment de l'Audiència Nacional sobre el suport celoní al procés

L'Estat espanyol, a través del seu braç jurídic, que és l'Audiència Nacional, ha enviat un requeriment a l'Ajuntament de Sant Celoni en relació amb la moció aprovada de suport al procés engegat pel Parlament de Catalunya.

L'Estat espanyol, a través del seu braç jurídic que és l'Audiència Nacional, ha enviat un requeriment a l'Ajuntament de Sant Celoni. Sota la lupa hi ha els 70 consistoris que, fent ús del seu dret democràtic, van aprovar una moció donant suport al Parlament de Catalunya en la declaració en què deien que, bàsicament, es dedicarien a fer allò pel qual havien estat votats: obrir un procés constituent no subordinat.

A l'Estat espanyol la democràcia el posa molt nerviós. Diuen que no preguntis allò que no vols saber, i aquesta és l'actitud de PP, PSOE i Ciutadans. Any rere any, sentència rere sentència, ens han anat demostrant la nul·la capacitat de diàleg. Ni amb el president federalista, en Zapatero, ni, evidentment, amb Rajoy al capdavant de la Moncloa amb la seva majoria absoluta al Congrés dels Diputats, han estat capaços d'escoltar les reivindicacions dels ciutadans de Catalunya. Des de l'Estatut impulsat per Maragall, passant pel Pacte Fiscal fins a arribar on som ara. Ara, ja som una majoria els que no ens acontentem amb les molles, els que volem el pa sencer.

La majoria independentista al Parlament de Catalunya, legítima i escollida democràticament, treballa colze a colze per trobar una sortida al carreró sense sortida al qual ens ha conduït l'Estat espanyol, pilotat pel PP però amb el consentiment de PSOE i Ciutadans. No han estat capaços de posar les urnes al carrer, ens han impedit celebrar un referèndum vinculant, i ho seguiran fent, i ara volen portar davant la "seva" justícia els electes que han expressat allò pel qual van ser escollits.

A​ixí, l'Audiència Nacional posa la lupa sobre el Ple de Sant Celoni, un Ple majoritàriament independentista, com ho demostren els 12 regidors i regidores sortints de les eleccions del maig passat, per saber si vam cometre delictes de rebel·lió, sedició, prevaricació, desobediència, usurpació d'atribucions i ús indegut de fons públics en aprovar una moció de suport a la Resolució 1/XI del Parlament de Catalunya.

La CUP, que va decidir mantenir-se a l'oposició davant el govern format per CiU i ERC, vol fer arribar aquestes paraules a l'equip de govern: treballem i treballarem plegats per la independència. Compteu amb nosaltres. I és en aquest sentit, que els volem fer arribar el desig de no atendre el requeriment, com han fet a l'Ajuntament de Berga, de Celrà o Viladamat.

A més a més, instem els grups municipals del PSC i d'ICV-EUA-Sant Celoni i la Batllòria Pot a donar ple suport a l'Ajuntament de Sant Celoni davant l'embat de l'Estat espanyol, perquè independentistes o no, estem segurs que de demòcrates sí que en són.

Instem el govern de CDC i ERC a no atendre el requeriment i el PSC i ICV-EUIA a donar suport al Ple de Sant Celoni