La Colla Bastonera Quico Sabaté, a Irlanda

La Colla Bastonera Quico Sabaté ballarà en el marc de l’esdeveniment del Big Day Out, a Dublín, una de les exposicions culturals més importants de la festivitat de Sant Patrici. Al cèntric parc de Merrion Square, els visitants podran trobar espectacles de dansa i música d’arreu del món i on la Colla Bastonera Quico Sabaté serà la representació dels Països Catalans.

La Colla Bastonera Quico Sabaté va néixer fa tres anys impulsada des del Casal Popular Indpendentista Quico Sabaté de Sant Celoni, un espai autònom i autogestionat, d’abast i vocació locals, que aplega un grup de persones que de forma assembleària s’organitzen i lluiten per l’alliberament nacional i la transformació social dels Països Catalans.

Amb l’objectiu d’enfortir i divulgar la cultura popular catalana d’una manera festiva i reivindicativa, hem fet ballades a festes majors, manifestacions, actes polítics i culturals.

Perpinyà, Euskadi, el País Valencià, Lleida, Arbúcies, Sant Hilari Sacalm, la Vila de Gràcia, Girona, Celrà... són alguns dels llocs on ens hem picat els dits.

Com a grans fites per a la celebració d’aquest tercer any de vida, la Colla Bastonera ens hem marcat la consolidació de l’Arrelcat --una mostra cultural amb gent d’arreu dels Països Catalans-- i una ballada “internacional” a Irlanda. Així, gràcies a la creació d’unes comissions de treball a dins el grup, hem pogut veure realitzat aquest últim objectiu de ballar a Irlanda per la festivitat de Sant Patrici, el 17 de març vinent.

Gràcies a la gestió de Catalans a Dublín, s’ha aconseguit lligar un acord amb l’organització del Festival de Sant Patrick per actuar-hi en aquestes dates tan assenyalades. Aquesta entitat, formada per catalans que hi viuen, promouen diferents actes i xerrades per tal que el poble irlandès conegui la llengua i la cultura catalanes.