La CUP treballa perquè Sant Celoni i la Batllòria tingui un govern d’esquerres el 2015

Després de la 14a Assemblea d’Unitat Popular que vam celebrar el 25 d’octubre passat, des de la CUP estem treballant amb l’objectiu de constituir, de cara a la pròxima legislatura, una plataforma d’esquerres que pugui governar a Sant Celoni i la Batllòria.

Dos frens condicionen i limiten, però, la política municipal: d'una banda, una legislació que restringeix la capacitat de fer coses i, de l'altra, uns recursos pressupostaris molt limitats. Des de la CUP pensem que per encarar amb garanties aquests dos reptes és imprescindible entrar a l'Ajuntament amb la màxima representació possible. Perquè només un govern fort, cohesionat i valent serà capaç de dur a terme els canvis que requereix i exigeix el municipi.

I tenint en compte  el context de crisi social que vivim, considerem imprescindible que el pròxim govern que es constitueixi a Sant Celoni sigui un govern d’esquerres que hi pugui fer front dissenyant mesures socials d’emergència aplicables i efectives, i també d'altres a llarg termini per consolidar el dret a l'habitatge i garantir l'accés estable a serveis bàsics. I és que en un context de regressió democràtica i atac frontal als drets dels treballadors, entenem les eleccions municipals del 2015 com una oportunitat per construir una organització que forci un canvi radical en la situació política i econòmica de Sant Celoni, i aquesta pot començar amb les forces d’esquerres fent un pas endavant. A més, el context polític i social convuls que viu el país pot fer que les eleccions municipals (si no s’avancen les catalanes) esdevinguin clau en el camí per assolir la llibertat política.

La CUP considera que per fer realitat aquesta proposta, i donar-li solidesa, cal fer una trobada amb totes les parts. Només amb el debat col·lectiu és possible gestionar la pluralitat d'un projecte tan ambiciós com aquest.