Les càpsules informatives del Ple del 29 de gener

[1] La fi de la Ronda Nord

El Ple aprova per unanimitat sol·licitar la supressió de la Ronda Nord del Pla Territorial Metropolita

Han estat 5 anys d'oposició a un projecte sense sentit, aquest cop dissenyat i projectat des dels despatxos del nostre Ajuntament: primer pel tripartit (PSC-ERC-ICV) i després per CiU. Han estat 5 anys a la trinxera, amb un contenciós administratiu, i diferents accions de denúncia del projecte. Un temps en què les entitats del territori i la CUP ens vam quedar soles oposant-nos a la variant. 5 anys després celebrem que la força de la raó s'hagi imposat al Ple de l'Ajuntament.

Tot i això ens quedarà sempre un dubte: si el motiu pel qual es va planificar la variant nord era l’ARE, com és que 8 mesos després de la consulta que en tombava el projecte, l’alcalde (Francesc Deulofeu) seguia planificant i treballant per la variant ?

[2] Pressupostos 2015 aprovats per “decretazo”

El PSC aprova els pressupostos per Junta de Govern negant la representativitat del Ple Municipal

Aprovar uns pressupostos en Junta de Govern un dilluns a les 8 del matí és, com a mínim, antidemocràtic i un atac frontal al que reclamem des dels municipis. Més autonomia i més política de proximitat.

Un PSC impotent i molt poc predisposat a trobar punts de connexió amb la resta de grups opta per aprovar els pressupostos 2015 per “decretazo”, gràcies a la nova llei del món local del govern de dretes del PP a Madrid. Esperpèntic es torna el cas, quan ara fa un any el mateix equip de govern va aprovar una moció de la CUP en què s’instava el govern del PP a retirar aquesta llei, una llei on ara s’aferren per intentar tirar endavant un Ajuntament amb moltes necessitats democràtiques. Ara més que mai.