Les píndoles del ple municipal

Aquí teniu la síntesi de dos dels punts més destacats del darrer Ple del 25 de novembre: les ordenances fiscals, a les quals des de la CUP vam votar en contra, i la moció que vam presentar en nom de la Coordindora per a la Salvaguarda del Montseny, i que va ser aprovada.

Projecte de Centre Meteorològic al Turó de l'Home

El govern municipal no avança

En el darrer ple es van aprovar inicialment les Ordenances Fiscals, i només la CUP va presentar una alternativa a l’estancament

Des de la CUP sempre hem plantejat la necessitat de caminar cap a una fiscalitat més justa i progressiva. Les Ordenances Fiscals (OOFF) són una de les eines més importants de la política municipal, i un termòmetre de l’acció política.

CiU i ERC no han fet la feina i han portat al ple municipal una proposta que arriba tard i que no va enlloc.

Arriba tard perquè no permet la modificació dels impostos més importants; el tràmit administratiu de l’expedient no permet tenir l’aprovació definitiva de les OOFF abans de l’1 de gener i, per tant, els canvis que en aquest ple puguem proposar no serien aplicables fins al 2017. En conclusió, no ens han permès fer propostes de modificacions en el que és un dels punts més importants del calendari institucional.

No va enlloc, perquè no proposen cap canvi substancial, no s’hi proposa cap element important. Tampoc han estat capaços de presentar aquestes OOFF juntament amb els pressupostos, dels quals fa mesos que esperem la proposta del govern.

En clau participativa, trobem a faltar un debat ciutadà sobre les OOFF, una Audiència Pública sobre els impostos i les taxes que permetin tenir en compte l’opinió dels veïns i veïnes a l’hora de plantejar la proposta al ple municipal.

Des de la CUP no podem donar suport a la paràlisi del govern municipal, cal avançar i aquestes OOFF ho impedeixen.

Aprovada una moció en defensa del Montseny
Amb els vots favorables de la CUP (4) i ICV (1) i l'abstenció de CiU (7) i PSC (4)

La CUP va presentar una moció en nom de la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny (CSM) per protegir el Montseny d’aquestes amenaces:

​•Una carretera entre les Illes i Sant Marçal que el seu promotor, l’Ajuntament de Montseny, pretenia construir sense avaluar-ne l’impacte ambiental que la llei exigeix.

•Un Centre Meteorològic al Turó de l’Home, injustificable a nivell científic, que esberla la normativa conservacionista del Parc, i envoltat de penombres des dels inicis.

•Una depuradora desmesurada a la vall de Santa Fe, que obvia tecnologies toves més adequades, finançada amb diner públic, i vinculada al projecte d’ampliació d’un negoci hoteler en més d’un 50%. Irònicament, el municipi de Montseny i la Tordera encara esperen que algú desencalli el projecte de la seva depuradora (recordem que Montseny segueix abocant aigües fecals a la Tordera, un detall que CiU i PSC van obviar afirmant que Sant Celoni no és ningú per dir a un altre ajuntament què ha de fer, encara que ens afecti a tots, també a la tan anhelada comarca del Baix Montseny).

CiU i PSC es van abstenir al·legant que estan d’acord en alguns aspectes de la moció, però en d’altres no. Van defensar per exemple la carretera de les Illes, emparant-se en l’opinió d’ambientalistes, segons els quals la carretera pot dinamitzar l’economia de les masies de la zona. Un argument ben intencionat i que seríem els primers a defensar si fos cert. Però, malauradament, la carretera, a més d’unir dos establiments hotelers, únicament passa pel costat d’una masia enrunada, que l’ajuntament pretén catalogar com d’ús hoteler.

Pensem que CiU i ERC no han fet la feina i van portar al ple municipal una proposta que arriba tard i que no va enlloc