La CUP i 27 associacions i grups locals presenten al·legacions contra l'ordenança de la publicitat


La CUP més un total de divuit entitats i nou grups de música locals s’han unit per presentar a l'Ajuntament les mateixes al·legacions contra l'ordenança de control de la publicitat, amb l'objectiu d'evitar de manera unitària que la proposta d'ordenança anomenada "Sant Celoni net" impulsada pel grup municipal de CiU i recolzada en el Ple municipal del 23 de juliol pel PSOE-PSC, no tiri endavant tal com estava dissenyada inicialment.



 



 



 



La proposta d'ordenança té l'objectiu de regular la publicitat que es penja pels carrers del poble a partir de l'establiment d'uns espais concrets on es podran fixar cartells, pancartes, banderoles, etc., no només d'empreses privades, sinó també d'entitats i grups locals, uns espais per als quals s'haurà d'obtenir el permís de l'ajuntament amb diversos dies d'antelació.



 



Al Ple del juliol la CUP hi va votar en contra perquè no comparteix els motius sobre els quals se sustenta la norma. Primerament, perquè, segons CiU, el problema més important que hi ha actualment és la forma com es distribueix la publicitat, i no la publicitat en si mateixa, especialment la publicitat comercial amb què les empreses privades col·lapsen les bústies. I, en segon lloc, perquè la norma no distingeix entre la publicitat que fa una empresa privada i la que fan les entitats i grups locals sense ànim de lucre. Així, segons la norma proposada per CiU, és el mateix una promoció de 3x2 del gegant de la distribució Carrefour que un cartell d'una entitat que anuncia la convocatòria d'una xerrada, un acte o una activitat cultural.



 



És per això que les al·legacions, presentades per la CUP més 27 entitats i grups del poble (trobareu la llista en el full següent), demanen que l'ordenança distingeixi entre la publicitat comercial d'empreses privades (amb ànim de lucre) de la publicitat que porten a terme les entitats i els grups locals (sense ànim de lucre), i que les restriccions en matèria de publicitat s'apliquin només a les empreses privades però no al teixit associatiu local. Tot plegat per exigir que la feina del teixit associatiu de Sant Celoni i la Batllòria no quedi escapçada i per fer evident que es tracta d'una riquesa que des del consistori s'ha de potenciar en lloc de posar-hi traves i censures, perquè és la garantia que assegura un poble cohesionat, crític i partícip en la política municipal.



 



Vegeu aquí la nota de premsa amb la llista de les 19 associacions i els 9 grups de música que han presentat la mateixa al·legació.