Aprovada la moció per declarar Sant Celoni i la Batllòria vila antifeixista

Tots els grups polítics amb representació a l'Ajuntament han aprovat avui una moció per denunciar i frenar qualsevol acció que fomenti l'odi i actituds intolerants i autoritàries.

Ple municipal 31 gener 2019

Moció presentada pels grups municipals per declarar Sant Celoni i la Batllòria vila antifeixista

Sant Celoni i La Batllòria al llarg de la seva historia s’ha caracteritzat per ser una vila d’acollida. Durant el segle XX va acollir ciutadans de l’Estat espanyol a la recerca de feina; i durant aquest segle, ha rebut ciutadans d’arreu del món a la recerca d’una oportunitat per millorar les seves condicions de vida.

Una vila que amb l’esforç de tots els seus veïns i veïnes ha esdevingut referent del Baix Montseny i ha millorat substancialment la seva qualitat de vida. Una vila amb una vida associativa i participativa molt rica i dinàmica que s’ha esforçat en ser integradora, plural i respectuosa amb la diversitat.

Com ho ha estat d’altres vegades en la seva història, la nostra vila ha de ser combativa contra tot tipus de racisme, masclisme i, en definitiva, feixisme. Un combat que només pot ser efectiu des de la unitat i consens de totes les forces demòcrates i amb el suport militant de totes les veïnes i veïns del nostre municipi.

La crisi socioeconòmica mundial que colpeja des de l’any 2007, l’augment de les desigualtats socials i el desplegament de discursos populistes de caràcter xenòfob i excloent han permès el reforçament electoral i/o l’emergència de partits i moviments ultradretans com Vox, Respeto, Somatemps, Som Catalans, Plataforma per Catalunya, Lega Nord a Itàlia, Vlaams Belang a Bèlgica, Llei i Justícia a Polònia, Alba Daurada a Grècia, Front Nacional a França, Partit de la Llibertat a Àustria, etc.

Malauradament, el fantasma del neo-feixisme corre lliurement per tot el planeta. De cap de les maneres, doncs, és un fenomen exclusiu del nostre territori com demostren els resultats electorals de Bolsonaro al Brasil, Le Pen a França o Salvini a Italia o com tenen molt clar individus com Steve Bannon, director executiu de la campanya presidencial de Donald Trump i ex-conseller del president dels EUA, que des de l’agost de 2017 està construint una infraestructura global que aplega moviments d’extrema dreta d’arreu del planeta. Aquesta ultradretanització mundial ha fet del racisme i la confrontació territorial una borsa de vots que posa en perill la convivència a les nostres viles i ciutats.

Per tots els motius exposats, el grups municipals de l’Ajuntament de Sant Celoni proposen al Ple l’aprovació dels següents

A:

PRIMER.- Declarar Sant Celoni i La Batllòria com a “Vila Antifeixista”

SEGON.- Condemnar totes les agressions feixistes a la nostra vila, així com totes les mostres de frivolització d’aquestes.

TERCER.- Mostrar el compromís dels grups municipals de no promoure o recolzar el discursos populistes, feixistes i racistes que incentiven l’odi contra les persones migrants, les víctimes de la violència masclista, la comunitat lgtbi, la diversitat religiosa i qualsevol altre diferencia cultural o ideològica.

QUART.- Crear una comissió de treball perquè en el termini de dos mesos estudii la modificació de les ordenances municipals en els punts relatius a l'ocupació de la via pública, cessió d'espais municipals i distribució de publicitat, per tal que no es pugui distribuir propaganda o portar a terme cap activitat que inciti a l'odi, a la violència o a qualsevol tipus de discriminació per raó de l'origen, la nacionalitat, el sexe, la raça, la religió, la condició social o l'orientació sexual. Aquesta comissió tècnica haurà de dictaminar els canvis que es poden realitzar perquè les modificacions pertinents es puguin fer efectives en el ple ordinari del 28 de març de 2019.

CINQUÈ.- Traslladar aquests acords a totes les entitats i associacions de Sant Celoni i La Batllòria.

Volem mostrar el compromís dels grups municipals de no promoure o recolzar els discursos populistes, feixistes i racistes que incentiven l’odi contra les persones migrants, les víctimes de la violència masclista, la comunitat lgtbi o la diversitat religiosa