Notícies de Sant Celoni

Et convidem a participar a la 23a Assemblea d'Unitat Popular, per tal que, entre totes, debatem i aportem els màxims matisos a la proposta estratègica que el secretariat local ha estat treballant aquests darrers mesos.

Ja és un fet. Aquest dilluns ens arribava la notícia que l’equip de govern celoní ha contractat una coordinadora general, càrrec de confiança d’Alcaldia. Aquesta figura va ser anunciada quan es va formar govern el juliol 2019, però no ha estat fins ara que s’ha fet efectiva.

Us adjuntem a continuació el manifest de rebuig al tractament aeri per al control de l’eruga peluda del suro (Lymantria dispar) que està duent a terme el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARPA) per tal de controlar el pic de creixement d’aquesta eruga a les comarques del Vallès Oriental, el Maresme i la Selva durant els mesos d’abril i maig de 2020.

Mariona Pascual ple Sant Celoni i la Batllòria

Argumentari llegit per la regidora Mariona Pascual

"Ara sí que ja tenim la foto de com serà el govern de Sant Celoni i la Batllòria tot i que encara ens falta saber la cara de la persona que formarà part d’aquest govern.

I també tenim les xifres a la mà. A l’anterior Ple dèiem que cost del govern s’incrementava, tant per l’augment de les dedicacions com pel nombre de regidors, si bé ens faltava un element important per a tenir la foto de conjunt: la contractació d’un coordinador general per al gabinet d’alcaldia.

Ple Cartipàs CUP Sant Celoni

El repartiment de regidories

Valorem positivament aspectes de l'organització proposada, com el fet que Educació i Cultura no recaiguin sobre la mateixa persona.

En canvi, ens fa una mica de por que una mateixa persona, amb un 33% de dedicació, estigui al capdavant de Medi Ambient i Territori, dos àmbits intensos que inclouen la redacció del nou POUM i el sistema de recollida porta a porta. Confiem, però, que s'ha valorat com a viable.

El Servei d'Atenció Domiciliària (SAD) és un servei públic externalitzat (fa més d'un any que es va posar en mans de l'empresa Senfo) que ofereix més de 1.200 hores anuals per assistir 140 usuaris.

Denunciem la situació de les treballadores del servei, triplement precaritzades:

1/3 Són mà d'obra quasi del tot femenina (es considera que aquests serveis requereixen habilitats "femenines", cosa que fa que siguin treballs poc valorats socialment i econòmicament).

2/3 Són mà d'obra racialitzada

"Ens trobareu al vostre costat quan prengueu decisions valentes amb l’objectiu de millorar amb determinació l’equitat de gènere, l’impacte ambiental del poble, la convivència, la justícia social i el dret a construir una república", Mariona Pascual al Ple de constitució del nou Ajuntament.

Malgrat haver intentat formar part del govern, la CUP treballarà des de l'oposició de forma constructiva.

La voluntat de la CUP de formar un govern de concentració nacional al costat d'ERC i Junts per Catalunya, que permetés -d'altra banda- impregnar l'acció de govern de les iniciatives programàtiques de la CUP, no ha rebut el suport necessari per part d'aquests dos grups. Malgrat que ERC es va manifestar favorable a aquesta opció, cap de les dues formacions ha dut a terme els moviments necessaris per tal que l'entrada de la CUP al govern fos una realitat.

Pàgines