Creu Roja torna a distribuir aquesta setmana aliments entre famílies necessitades

Creu Roja distribueix aliments entre les famílies més necessitades de Sant Celoni quatre vegades a l'any. El primer repartiment d'aquest 2009 s'està fent aquesta setmana, des d'ahir, dijous, i fins demà, dissabte. El criteri segons el qual es donen aliments a unes famílies i no a unes altres l'estableix Serveis Socials de l'Ajuntament. La quantitat d'aliments que es reparteixen anualment són aproximadament 28.000 quilos.

En l'últim repartiment d'aliments, que es va fer l'octubre passat, no es va notar un increment de famílies receptores. Tot i que, de cara a aquest any 2009 i al 2010, des de Creu Roja es pensa que l'increment pot arribar a ser d'un 20% de famílies que podran complir els requisits per rebre aliments. De mitjana, en els últims anys, hi ha unes 180 famílies que compleixen les condicions econòmiques per rebre menjar. Cada trimestre s'atenen entre 150 i 170 famílies.

Des de Creu Roja no s'han detectat casos de pobresa extrema (entesa com a individus o famílies que no poden cobrir les necessitats d'habitatge i alimentació). En qualsevol cas, quan s'ha detectat, ha estat una situació esporàdica i transitòria. Les famílies beneficiàries d’aquestes ajudes són, aproximadament, un 50% autòctons i un 50% de nacionalitat estrangera. De nacionalitat estrangera, el col·lectiu per nacionalitat que més ús en fa són senegalesos seguits dels equatorians.

Informació proporcionada per Creu Roja.