El centre comercial Altrium continua incomplint els seus compromisos

Davant el seguit d’il·legalitats que des d'un bon principi es van cometre en la construcció del centre comercial Altrium, en el Ple municipal d'ara fa un any --23 de juliol de 2008-- CiU i PSOE van acceptar modificar la normativa vigent per tal de legalitzar el desgavell que s'hi havia produït. En contrapartida, els promotors de l’obra es comprometien a pagar una sèrie de càrregues urbanístiques: fer una donació de 60.000 euros a l'Ajuntament i construir una passera per sobre el riu Tordera destinada a vianants i ciclistes. A més a més, en aquell mateix Ple el PSOE va anunciar que el seu grup havia obtingut el compromís dels promotors que farien una aportació de 16.000 euros per a entitats socials i solidàries.

En el Ple del 22 de juliol passat, un any després de l’acord a què van arribar CiU i PSOE amb els promotors, els regidors de la CUP vam preguntar a l'equip de Govern en quin estat es trobava aquest tema, i de la resposta que ens van donar se n'extreu que a dia d’avui ningú ha mogut cap dit perquè la passera sobre el riu Tordera s'arribi a construir. Pel que fa als 60.000 euros, encara no s’han pagat. CiU assegura no sap res dels 16.000 euros a què es van comprometre els promotors arran de la negociació amb el PSOE, i el PSOE, en aquest darrer Ple, tot i que van ser al·ludits, van optar per no fer cap comentari ni aclariment sobre el tema.