El cost del govern s’incrementa finalment un 80%

El Ple municipal del 25 de juliol va aprovar, gràcies a la majoria absoluta del govern, contractar un coordinador general, un càrrec de confiança que incrementarà el cost del govern malgrat que les dedicacions dels membres del govern ja havien augmentat.

Mariona Pascual ple Sant Celoni i la Batllòria

Argumentari llegit per la regidora Mariona Pascual

"Ara sí que ja tenim la foto de com serà el govern de Sant Celoni i la Batllòria tot i que encara ens falta saber la cara de la persona que formarà part d’aquest govern.

I també tenim les xifres a la mà. A l’anterior Ple dèiem que cost del govern s’incrementava, tant per l’augment de les dedicacions com pel nombre de regidors, si bé ens faltava un element important per a tenir la foto de conjunt: la contractació d’un coordinador general per al gabinet d’alcaldia.

Bé, si sense tenir en compte el coordinador general ja vam dir que el cost del govern s’incrementava en un 25% (i repetim, estem molt a favor de pagar la feina), ara que ja tenim totes les dades resulta que l’increment és d’un 80%. Si el 2015 un govern de 8 membres costava 126.260 €, ara amb 9 regidors i un coordinador general, el cost serà de 215.752 €.

Per altra banda, aquest coordinador general, càrrec de confiança d’alcaldia i que per tant no haurà de passar per un concurs públic, no tindrà firma, és a dir, no tindrà responsabilitats legals.

Les preguntes que ens fèiem a l’anterior Ple:

1. Com justifica l’equip de govern que el cost de governar Sant Celoni incrementi més d’un 80% respecte al mandat anterior?
  2. Com justifica que, malgrat un increment del 20% en la dedicació global de l’equip de govern, sigui necessària una figura de coordinador.

Tenim la trista confirmació que els darrers anys el govern de Sant Celoni ha anat a la deriva i l’actual govern creu que només afegint una persona externa a l’equip de regidors i regidores podrà tirar endavant les propostes dels programes electorals i l’acord assolit entre les dues formacions polítiques.

No estem d’acord en la despesa ni la forma de funcionament que es proposa. Ara anem entenent la dificultat d’arribar a acords amb la CUP per formar part del govern. No es tractava de qüestions programàtiques, sinó d’aquesta figura. Sabien que ens hi oposaríem. I sabeu per què? A Sant Celoni i a la Batllòria, actualment, en aquest context, creiem que la contractació d’un càrrec de confiança amb les atribucions que es descriuen resta credibilitat i posa en dubte les capacitats de l’equip de persones escollides per la ciutadania per tirar endavant amb el que es van comprometre.

No podem votar a favor d’aquest proposta. Nosaltres confiem en les vostres capacitats i habilitats per fer allò a què us heu compromès, i un cop més, us allarguem la mà per donar suport en totes aquelles accions que portin Sant Celoni i la Batllòria a fixar rumb, a desenvolupar més i millor polítiques socials, ambientals, feministes i ecologistes que bona falta ens fan."

"Confiem en les vostres capacitats per fer allò a què us heu compromès, i us allarguem la mà per fixar rumb i desenvolupar més i millor polítiques socials, ambientals i feministes"