El futur hospital de Sant Celoni i la Batllòria no depèn de l'ARE

Un dels falsos arguments que corren per Sant Celoni i la Batllòria a favor de construir una Àrea Residencial Estratègica (ARE) a Can Riera de l'Aigua és que d'aquesta manera els celonins i celonines podrem tenir un nou hospital. Però això no és cert.

El Departament de Salut encapçalat per la consellera Marina Geli ja havia signat un conveni (primer el novembre del 2005 i posteriorment l’octubre del 2006) amb l’Ajuntament de Sant Celoni segons el qual la Generalitat: “inclourà en el seu programa d’inversions públiques, d’acord amb les seves disponibilitats pressupostàries, les quantitats necessàries per tal de dur a terme directament la construcció” de l’hospital o “indirectament, d’acord amb els convenis que a tal a efecte formalitzi amb l’ajuntament de Sant Celoni i/o amb la Fundació de l’Hospital de Sant Celoni”.

La primera proposta d’ubicació, exposada pel govern tripartit, preveia el Sot de les Granotes, i la segona, plantejada per l’actual govern, el situava a Can Riera de l’Aigua, abans que es projectés l’ARE. En tots dos casos l’Ajuntament només havia d’assumir el cost dels terrenys, uns terrenys cada cop menys nombrosos a causa de la política de venda de sòl públic duta a terme per l'anterior equip de govern.

El govern actual ha paralitzat els treballs per a l’obtenció dels terrenys a l’espera de si finalment s’urbanitza o no Can Riera de l’Aigua. Tenint en compte que en el Ple d'aquest juliol es votarà la proposta definitiva de dur a terme una consulta popular sobre la urbanització de Can Riera de l’Aigua, des de la CUP estem en disposició d’afirmar que la consulta es pot prolongar fins a finals d’any i que possiblement llavors no s’acabarà tot el procés, ja que la Generalitat hi haurà de dir la seva.

És per això que des de la CUP denunciem que el grup local de CiU utilitzi un servei social imprescindible com és l'hospital per justificar la seva voluntat d'urbanitzar Can Riera de l'Aigua amb més de mil habitatges. Instem, així mateix, l'equip de govern a treballar per obtenir els terrenys perquè els celonins i celonines puguem disposar d'un servei sanitari com cal sense, per això, haver de convertir Sant Celoni en un poble inhabitable i col·lapsat.