El nou govern celoní augmenta un 25% la massa salarial i contractarà un coordinador general

El Ple del cartipàs municipal va aprovar, gràcies a la majoria absoluta de l'equip de govern, la proposta d'organització municipal. La CUP, però, vam votar en contra de les retribucions i dedicacions proposades per als regidors de govern, per què?

Ple Cartipàs CUP Sant Celoni

El repartiment de regidories

Valorem positivament aspectes de l'organització proposada, com el fet que Educació i Cultura no recaiguin sobre la mateixa persona.

En canvi, ens fa una mica de por que una mateixa persona, amb un 33% de dedicació, estigui al capdavant de Medi Ambient i Territori, dos àmbits intensos que inclouen la redacció del nou POUM i el sistema de recollida porta a porta. Confiem, però, que s'ha valorat com a viable.

La figura del coordinador general

Considerem que la proposta d'organització presentada al Ple és incompleta. A l'Acord de govern hi consta una figura de coordinador del qual no sabem res. I pot arribar a ser una qüestió determinant, no només per la forma de prendre decisions, sinó també pel sobrecost que pot suposar en la gestió municipal.

25% més de massa salarial

Ens grinyola la massa salarial total destinada al govern municipal, que augmenta en conjunt un 25% respecte al darrer mandat. Som conscients que s'augmenta en un 13% el nombre de regidors i en un 22% la dedicació total, però independentment del repartiment intern, la realitat és que el poble ha incrementat poc la població, l’Ajuntament no ha augmentat el personal i el salari mitjà va a la baixa.

Quina és la motivació, doncs, d’aquest 25% (més el coordinador) en el cost de la gestió del poble? És que hi va haver moltes deficiències en el mandat anterior que justifiquin aquest increment?

Com es justifica que, a més d’un augment del 20% en la dedicació global de l’equip de govern, sigui necessari aquest coordinador?

Com es justifica que a més d’un augment del 20% en la dedicació global de l’equip de govern sigui necessària la figura d’un coordinador?