Els articles de la regidora Montserrat Vinyets a L'Accent

8 anys de Casal

Les parets encartellades, desobeint així l'ordenança sobre publicitat que CiU i PSOE han aprovat a l'últim ple i a la qual explícitament des de la CUP ens hem declarat insubmisos, anuncien el 8è aniversari del Casal popular i independentista Quico Sabaté. A la festa, prevista pel pròxim 29 de novembre, hi seran els Obrint Pas, serà el seu últim concert al Principat.

L'anunci del concert m'ha fet pensar en aquests darrers vuit anys de Casal, uns anys carregats de compromís i que, sens dubte, han tingut com a fruit els dos regidors aconseguits per la CUP a les últimes eleccions municipals. El Casal ha desenvolupat una important tasca de socialització política del jovent celoní allà on abans els moviments "a la contra" eren exclusivament d'arrel cultural i, per tant, "desinteressats" en incidir en "tots" els "conflictes" que s'esdevenen en l'espai públic.

Avui, tots som vuit anys més vells i velles, i a noves edats, calen nous espais adaptats a les noves circumstàncies que siguin prou còmodes per a tothom, noves propostes que engresquin a diferents perfils personals. És necessari doncs engegar un procés de maduració, reflexió i canvi, que els nous joves agafin el relleu del Casal i que els altres construïm nous espais. No ens podem permetre el luxe de perdre ningú, hem de ser agosarats i engrescadors.

Pel que fa als Obrint Pas, aquests darrers vuit anys han acompanyat la nostra militància, des de les primeres encartellades passant per ser la banda sonora de tantes festes majors, concerts solidaris o, en format enllaunat, de nits als casals, ateneus i centres socials. Des de la CUP, volen felicitar enèrgicament el Casal pel seu aniversari, en especial, als nous joves que s'incorporen al projecte. Als Obrint Pas, demanar-los, de tot cor, que tornin aviat.

Montserrat Vinyets

Llegiu-lo a L'Accent 142, 18 novembre-1 desembre 2008