Els horts municipals, una de les llargues reivindicacions de la CUP

El programa electoral de la CUP ja incloïa la proposta de creació d’horts municipals per tal que tothom que vulgui cultivar els seus propis productes i no disposi de terreny per fer-ho, pugui portar-ho a terme en sòl cedit per l’ajuntament. Aquesta proposta també era un dels punts prioritaris de l’Acord d’investidura i governabilitat que la CUP va signar amb CiU el 2007. L'objectiu de la proposta és poder oferir una oportunitat d'oci alternatiu i de qualitat a persones de totes les edats, no només a gent gran, que puguin estar en contacte directe amb la natura, i alhora per recuperar i condicionar el nostre paisatge.

Des de la comissió d’Educació, Cultura i Esports de la CUP s’hi ha estat treballant durant molts mesos, i durant aquest temps s’han rebut unes quinze sol·licituds de persones interessades, tant de Sant Celoni com de la Batllòria. D’aquest treball en va sortir un avantprojecte d’horts municipals que es va enviar a la regidoria d’Entorn, encapçalada per Marià Perapoch (CiU). D’aquesta tramesa ja fa més de set mesos. Des de la comissió d’Educació, Cultura i Esports de la CUP s’hi continuarà treballant i insistint a l’Ajuntament perquè faci possible que els celonins i celonines puguin accedir a sòl municipal per fer-hi el seu hort.