Es presenta l'Assemblea d'Electes del Vallès Oriental a Mollet

L'Assemblea d'Electes del Vallès Oriental (AEVO), presentada el 21 de juliol a Mollet, està formada per 300 dels 517 càrrecs electes del Vallès Oriental, amb l'objectiu de coordinar esforços de cara a l'1-O.

Mariona Pascual CUP Sant Celoni / Imatge: PobleLliureVO

COMUNICAT DE PREMSA

ASSEMBLEA D’ELECTES DEL VALLÈS ORIENTAL

Els partits polítics i agrupacions electorals independents del Vallès Oriental que signen aquest comunicat es constitueixen en Assemblea d’electes del Vallès Oriental (AEVOr). Aquesta Assemblea neix amb la consciència que venen mesos decisius, on està en joc construir la República Catalana independent o continuar sota la dependència de l’Estat espanyol. Per això cal treballar fermament per garantir la celebració del referèndum sobre la independència i la fundació de la República Catalana. Ens hi va, entre altres coses, recuperar i eixamplar drets socials i fer un Estat radicalment democràtic.

L'objectiu que perseguim no el farà ni una força política sola, ni només les institucions catalanes i càrrecs electes, ni només el poble mobilitzat al carrer. Hi arribarem si som capaços de generar un treball unitari dels sectors i entre tots els agents polítics i socials, institucions, càrrecs electes, forces polítiques, entitats i població.

Amb la creació de l’Assemblea d’Electes del Vallès Oriental es vol començar a establir un treball unitari entre els càrrecs electes de la comarca, que entenem que el que està en joc és la democràcia i defensem el dret a l’autodeterminació del poble català. Com a derivació territorial necessària de l'AECAT, l’Assemblea d’Electes del Vallès Oriental ens permetrà tenir unes dinàmiques de coneixença i treball entre els càrrecs electes de la comarca, amb qui haurem de treballar colze a colze en defensa de la celebració del referèndum sobre la independència.

OBJECTIUS

- Donar suport, des del municipalisme i els càrrecs electes, al procés de creació de l’Estat propi i defensar sempre que calgui les institucions de Catalunya.

- Contribuir a la realització del referèndum vinculant sobre la independència.

- Impulsar l’aplicació de les lleis aprovades pel Parlament de Catalunya, entre elles les lleis de desconnexió (Llei del Codi Tributari, Llei Integral de Protecció Social, i Llei del Règim Jurídic Català) així com les lleis suspeses pel Tribunal Constitucional espanyol, en tot allò que pertoqui a les administracions locals.

- Estar preparats per encarar i respondre als actes de repressió jurídica i política de l'Estat contra els ajuntaments, contra els seus representants electes i contra la ciutadania en general.

- Fomentar accions significatives a nivell institucional i coordinar-se amb les entitats sobiranistes en les activitats de sensibilització i de mobilització de tots els sectors socials en defensa de les institucions i del procés de desconnexió.

L'Assemblea d'electes del Vallès Oriental, (AEVOr) es proposa, a més:

>Coordinar els esforços de totes les forces polítiques representades a l'Assemblea i dels/de les seus/seves electes que condueixin a garantir el dret de vot de la ciutadania del Vallès Oriental.

>Coordinar els esforços de totes les forces polítiques representades a l'Assemblea i dels/de les seus/seves electes adreçats a garantir que la ciutadania rebi tota la informació tant del referèndum pròpiament com de la campanya.

>Esdevenir una plataforma de suport als/a les electes del Vallès Oriental en tot el que derivi de la preparació i celebració del referèndum.

SIGNEN:

CUP, ERC, PDECAT, SI, DEMÒCRATES DE CATALUNYA, MES, AVANCEM, POBLE UNIT (Santa Eulàlia de Ronçana), UpVV (Vilanova del Vallès)

L'AEVO neix amb la consciència que venen mesos decisius, on està en joc construir la República Catalana independent o continuar sota la dependència de l’Estat espanyol