Joan Pipa, protagonista del documental 'El somni', serà divendres a Sant Celoni

El pastor empordanès ens acompanyarà en la presentació de les jornades 'Plantem el Sant Celoni del futur', divendres, 8 de maig, a 2/4 de 10, a la sala polivalent de l'Escola de Música

.

El somni és el documental que donarà el tret de sortida a les jornades "Plantem el Sant Celoni del futur", organitzades per la CUP, sobre la planificació territorial de Sant Celoni i el Baix Montseny. La pel·lícula, dirigida per Christophe Farnarier (2008), parla de la transhumància, una pràctica mil·lenària que molt pocs pastors encara porten a terme. En Pipa, el protagonista, és un dels últims. El documental el segueix en la seva tasca, sovint íntima i solitària, però sempre en contacte amb la natura més verge. I posa de relleu com el progrés fa perillar una activitat arreladíssima en la civilització occidental, i la catalana en particular.

Serà un plaer que ens acompanyi en el visionat de la pel·lícula el seu protagonista, Joan Pipa, que vindrà expressament a Sant Celoni des de l'Empordà convidat per la CUP per explicar-nos un ofici, el seu, que al capdavall és una forma de vida, una vida sempre lligada a la terra.

Podeu descarregar-vos aquí el  programa de les jornades (que s'allargaran fins al 6 de juny).