La Generalitat afirma que l'hospital està en procés i que només cal que es disposi dels terrenys

Carme Esteve, adjunta a la Gerència del Servei Català de la Salut per al Barcelonès Nord, el Maresme, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental, va exposar, en una reunió mantinguda amb membres de la CUP el 5 de març passat, que pel que fa a l’hospital de Sant Celoni des del Servei Català de la Salut se segueix amb la mateixa planificació que hi havia amb anterioritat a l’assumpte de l’ARE, que no han canviat en absolut les prioritats del Servei i que, per part de la Generalitat, es tenen pràcticament redactats el Pla director i el Pla funcional necessaris per tirar endavant l’equipament, uns plans que es finalitzaran quan se sàpiga on s’ha d’ubicar el centre. A partir d’aquí, una vegada s’hagin obtingut els terrenys, la Fundació de l’Hospital s’encarregarà de tirar endavant el projecte amb el recolzament de la Generalitat pel que fa a l’amortització de les despeses de finançament.

Carme Esteve va afirmar, però, que l’hospital no es pot ubicar al Sot de les Granotes, ja que els arquitectes del Servei Català de la Salut van descartar en el seu moment aquesta zona a causa del risc d’inundabilitat. Esteve va insistir, a més, que els terrenys no haurien de quedar lluny de la població.

Després de conèixer la posició de la Generalitat, la CUP va comunicar a Esteve la necessitat d’encarar com a prioritat la realització del nou centre hospitalari i la voluntat de la candidatura de col·laborar amb tot allò que sigui necessari, com la localització i obtenció dels terrenys més adequats per ubicar-lo.