La ponència coredactada per la CUP de Sant Celoni, escollida a l'Assemblea Nacional

La Candidatura d’Unitat Popular ha celebrat avui l’Assemblea Nacional a Mataró per definir la seva estratègia de futur. Gairebé han estat cinc hores d’exposició i debat de les tres ponències que finalment s’han votat. La ponència guanyadora, que proposaven els nuclis de Manresa, Lleida i Sant Celoni, proposa que, tot i que la principal punta de llança de la CUP ha de ser el treball municipal, la CUP estableixi el discurs polític més enllà de l’àmbit municipal i doni respostes a aquelles qüestions que afecten el territori. També proposa un reforçament organitzatiu i ideològic de la CUP, consolidant els seus òrgans nacionals i impulsant una millor implantació arreu dels Països Catalans.

La ponència no tanca la porta a la possible participació de la CUP en eleccions d’àmbit supramunicipal, però la supedita a un debat previ i participatiu conjunt amb totes les assemblees locals de la CUP. Un altre objectiu que fixa la ponència és el reforçament de la coordinació amb l’espai de l’esquerra independentista i el conjunt d’organitzacions que hi pertanyen.

La ponència guanyadora ha estat ratificada amb 184 dels vots favorables, 94 contraris. El portaveu d’aquesta ponència ha explicitat en el seu discurs final la voluntat de respectar el resultat i, per tant, contemplar la pluralitat de la CUP.

Font: Premsa CUP