L'ordenança de control de la publicitat: una forma de silenciar els moviments socials

La CUP convida tothom a assistir a la reunió informativa i de treball sobre la proposta d'ordenança de regulació de la publicitat, anomenada Sant Celoni net, que l'equip de govern va dur al Ple municipal del 23 de juliol i que va quedar inicialment aprovada amb els vots favorables del PSC-PSOE i CiU. Aquesta reunió tindrà lloc el dilluns dia 1 de setembre, a les 8 del vespre, a la Sala d'Actes de la biblioteca l'Escorxador. Llegiu a continuació la descripció de l'ordenança i els motius pels quals des de la CUP ens hi oposem.

Sobre la proposta d'ordenança per controlar la publicitat

Sant Celoni net és el nom de la proposta d'ordenança per regular la publicitat que l'actual equip de govern va presentar al Ple municipal del 23 de juliol. Aquesta ordenança
té l'objectiu de regular la publicitat que es penja pels carrers del poble a partir de l'establiment d'espais fixos on es podran penjar cartells, banderoles, etc., no només d'empreses privades, sinó també d'entitats locals, uns espais per als quals s'haurà de demanar permís a l'ajuntament amb diversos dies d'antelació.

Amb els vots a favor de CiU i PSC-PSOE, i amb el vot en contra de la CUP (llegiu aquí l'argumentari que la CUP va llegir al Ple), la proposta va quedar inicialment aprovada. Fins al 23 de setembre la proposta quedarà exposada públicament, i durant aquest període qualsevol persona o entitat hi podrà presentar al·legacions.

Des de la CUP considerem que es tracta d'una forma maquillada de controlar l'activitat dels moviments socials i el teixit associatiu del poble, una riquesa que des del consistori municipal s'hauria de conservar i potenciar perquè, de fet, és la garantia per assegurar un poble cohesionat, crític i partícip en la política municipal. Per això hem convocat una reunió de treball amb tots vosaltres. Serà el dilluns 1 de setembre, a les 8 del vespre, a la Sala d'Actes de la biblioteca l'Escorxador.