Manlleu denuncia 'falta de respecte institucional' en l'aprovació inicial d'una ARE al seu municipi

L’aprovació inicial dels plans directors de les Àrees Residencials Estratègiques (ARE) a les comarques barcelonines --entre elles la que es pretén fer a Sant Celoni, a Can Riera de l’Aigua-- està aixecant molta polseguera. L’alcalde de Manlleu, Pere Prat, considera que l'aprovació inicial del pla director de l’ARE al seu municipi està faltada de “respecte institucional” (vegeu aquí la notícia i un vídeo informatiu).

En un comunicat, l'Ajuntament admet que era “coneixedor” de les negociacions existents entre l'equip redactor del pla director i els propietaris dels terrenys afectats, però que en cap cas no ha rebut prèviament la documentació per ser aprovada. El consistori diu que tampoc va rebre cap comunicació oficial del fet que aquest seria un punt inclòs en la sessió de la Comissió Territorial.

Des de la CUP hem informat en múltiples ocasions de la nostra posició contrària al desenvolupament urbanístic basat en Àrees Residencials Estratègiques que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques impulsa precisament des de fa aproximadament un any, en un context de forta crisi econòmica. A més, el fet que les ARE vinguin imposades des de la Generalitat i se saltin, per tant, l’autonomia de cada població en matèria d’urbanisme, és un dels aspectes que des del principi hem denunciat, de la mateixa manera que ara ho ha fet Manlleu. L’ordenació urbanística és competència de cada municipi i, per tant, les ARE suposen una invasió de l’autonomia local.

Vegeu aquí la nota premsa i l'annex de l'aprovació inicial dels plans directors de les ARE per part de la Comissió d'Urbanisme del dijous dia 25 de setembre.