Roda de premsa sobre les al·legacions a l'ARE i la campanya informativa

Des de la CUP hem presentat en roda de premsa aquest matí les accions jurdíques i polítiques que estem portant a terme per manifestar la nostra posició contrària a l’Àrea Residencial Estratègica (ARE) prevista a can Riera de l’Aigua. En primer lloc hem exposat les al·legacions jurídiques al Pla director urbanístic que dimarts passat vam fer arribar a la Comissó d’Urbanisme de Barcelona en contra de l’ARE:

1. Nul·litat del Pla director urbanístic de les ARE de l'àmbit del Vallès Oriental a l’haver-se fet per via d'urgència, a través de Decret Llei, i no a través dels tràmits parlamentaris eprtinents.

2. Nul·litat del Pla director urbanístic de les ARE de l'àmbit del Vallès Oriental per vulneració de l'autonomia municipal reconeguda constitucionalment...

3. Nul·litat del Pla director urbanístic per vulneració del dret reconegut constitucionalment a la participació ciutadana.

4. Nul·litat del Pla director per vulnerar el principi de jerarquia normativa.

5. Nul·litat del Pla director per vulnerar el principi de desenvolupament urbanístic sostenible.

6. Nul·litat del Pla director per ser contrari a la Llei pel dret a l'habitatge.

7. Nul·litat del Pla director per ser contrari a la llei sobre els efectes de determinats plans i programes sobre el medi ambient.

8. Nul·litat del Pla director per ser contrari a la directiva relativa a l'avaluació dels efectes de determinats plans i programes en el medi ambient.

Un cop s’hagi acabat el període d’exposició pública, la Comissió d’Urbanisme de Barcelona haurà de resoldre les al·legacions presentades pel nostre grup i per qualsevol altre, a fi d’acordar l’aprovació definitiva del Pla director urbanístic de les ARE del Vallès Oriental. Després d’això, es posarà fi a la via administrativa. En el cas que totes les nostres al·legacions siguin desestimades i es produeixi l’aprovació definitiva del Pla director, valorarem acudir a la via contenciosa administrativa en defensa de les nostres pretensions.

Campanya "Entre tots podem salvar Can Riera de l’Aigua"

Seguidament hem presentat el cartell de la campanya, en què s’inclouen, a la franja de baix, els tres arguments amb què la CUP defensa la no-urbanització de Can Riera de l’Aigua:

-Per una altra política d’habitatge (a Sant Celoni hi ha més de 1.000 pisos buits que poden ser rehabilitats i entrar així al mercat de lloguer)

-Per un model de poble sostenible, respectuós amb l’entorn

-Pel nou hospital. Els serveis sanitaris i socials no han d’estar condicionats a la urbanització d’un espai protegit del poble. El nou hospital ja estava en tràmit abans que existís el projecte de l’ARE.

La campanya d’actes informatius sobre l’ARE s’iniciarà aquest dissabte, a les 19.30 hores, amb una xerrada titulada “Per què cal dir no a les ARE”, en què intervindran diferents representants de la CUP i que tindrà lloc a la biblioteca l’Escorxador. Podeu veure la resta d’actes previstos en el díptic de la campanya.