Sant Celoni disposarà d'un museu dedicat al món del bosc

Amb el nom de Museu del Bosc de Catalunya es va presentar dimarts un ambiciós projecte de museu dedicat al món forestal que s’ubicarà a Sant Celoni. El projecte, impulsat per la Fundació La Caixa, la Generalitat de Catalunya i l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA) de la UAB --un centre de molt prestigi darrere del qual hi ha l’ambientòleg celoní Martí Boada i Jordi Bartolí, degà de la facultat de Ciències de la UAB-- se centrarà tant en la recerca com en la difusió dels recursos forestals, amb l’objectiu que esdevingui un element dinamitzador del món del bosc que combini aspectes com l'estat dels boscos al món i els problemes a què s’enfronten aquests espais tant a escala planetària com a l'Estat espanyol i Catalunya. La intenció és que el museu s’instal·li en un equipament d’uns 2.000 metres quadrats a la zona de l’Institut i es preveu que aculli entre 80.000 i 100.000 visitants anuals.