Sant Celoni i la Batllòria no es pot permetre desaprofitar els seus recursos

A Sant Celoni i la Batllòria tenim un govern aturat, i no ens ho podem permetre. Vídeo aquí!

Jaume Turón CUP Sant Celoni la Batllòria

>> Vídeo clica aquí!

El 2017 el govern celoní només es va gastar el 21,9% dels diners previstos per a inversions

Un mes després que el govern celoní del CiU aprovés els Pressupostos del 2018 amb el PSC, es va portar a votació una modificació d’aquests comptes. Una modificació que demostra la incapacitat de l'actual govern per tirar endavant les inversions, per exemple, perquè només va gastar una cinquena part dels diners que tenia disponibles. I, alhora, la poca exigència d'un PSC que es limita a sortir a la foto. Vegem-ho.
Segons el Pressupost executat del 2017, a la part de despesa corrent de béns i serveis s'han deixat de gastar més de 2 milions d'euros que estaven previstos. Aquesta part dels comptes és la que permet fer acció política, és a dir, incidir en aquells aspectes que l’equip de govern considera prioritaris. Amb aquests diners, per exemple, s’hauria pogut pagar l’ampliació del SAD (servei d’atenció domiciliària) o el SAM (servei d’atenció multidisplinària), incrementar la neteja dels carrers, començar a implementar la recollida de residus porta a porta o potenciar l’escola pública.

El mateix ha passat amb el capítol dedicat a les transferències a entitats i famílies, només s’ha gastat el 49,8% del previst: dels 1.421.730,22 euros disponibles només se n'han gastat 706.064. En un moment com l’actual, en què tantes famílies viuen complexes situacions econòmiques, és inadmissible que l’equip de govern hagi obviat aquests diners que es podrien haver destinat a ajuts socials. I és que per a aquest tipus d'ajudes, dels 387.600 euros previstos només se n'hi han destinat 213.781,42.

I la part més escandalosa de tot plegat és el de les inversions. De les previstes el 2017, només se'n van executar el 21,9%. L’equip de govern tenia a disposició més de 6,5 milions d’euros, però només en va gastar 1,5: o sigui que més de 5 milions d’euros van quedar sense invertir. Parlem d’inversions projectades i necessàries com la coberta de les pistes de l'escola Montnegre, adequar el passeig d'en Xumbo, invertir en mobiliari urbà, millorar els polígons o climatitzar El Blauet.

Insistim que a Sant Celoni i la Batllòria no ens podem permetre tenir un govern aturat. La situació ja és prou complexa, les dificultats socioeconòmiques de moltes famílies van en augment, i per això considerem innegociable l'aprofitament de cadascun dels recursos que tenim.

La situació és prou complexa, les dificultats socioeconòmiques van en augment, i per això considerem innegociable l'aprofitament de cadascun dels recursos que tenim