S'ha creat una comissió per commemorar el 50è aniversari de l'assassinat de Quico Sabaté

Amb l'arribada de l’any 2010 també arribarà la commemoració del 50è aniversari de l'assassinat en combat de Francisco Sabaté Llopart, més conegut per “Quico”. El 5 de gener de 1960 Quico Sabaté moria en combat a la cruïlla del carrer Major i Santa Tecla de Sant Celoni. Finalitzava així una trajectòria de lluita antifeixista i de resistència a la dictadura franquista.

Amb motiu d’aquest esdeveniment i entenent el 50è aniversari com una data especial, us informem que s’ha creat la comissió 50è aniversari de la mort en combat del guerriller antifranquista anarquista Francesc Sabaté Llopart “Quico”. Aquest col·lectiu, format inicialment per membres del Casal Quico Sabaté i la CUP de Sant Celoni, ja compta amb les  primeres adhesions a títol individual; Alba i Paquita Sabaté, i Manel i Francesc Jené, filles i nebots de Quico Sabaté, respectivament. L’objectiu de la comissió és organitzar una sèrie d’activitats per recordar la lluita armada contra el franquisme, especialment la dels anarquistes i la tràgica mort del guerriller de l’Hospitalet de Llobregat. El grup constituït resta obert a les aportacions individuals i col·lectives per fer que el 2010 sigui l’any Quico Sabaté. Si hi esteu interessats, us podeu posar en contacte amb la comissió a través de la següent adreça de correu electrònic: [email protected]

Any rere any el Casal Popular Independentista Quico Sabaté s’ha encarregat de fer-nos memòria i remoure els records de lluita organitzant actes populars i reivindicatius sota la placa dedicada al maqui situada al lloc on va morir. En aquesta mateixa línia, s’inclouen els actes d’entitats anarquistes com la CNT celebrats cada 5 de gener al cementiri, i, no cal dir-ho, els actes de commemoració del 40è aniversari organitzats l’any 2000 per una comissió celonina creada per a l’ocasió.